Stresszkontroll logo

"Az egészség a legnagyobb érték.
Ezt akkor ismerjük fel, amikor már elveszett. Későn!"
- Dr. Guseo András

"Inkább fizess az egészség megőrzéséért,
mint a gyógyításért."
- ősi tibeti mondás

A képzésről általánosan

„Inkább fizess az egészség megőrzéséért, mint a gyógyításért”

kepzes_altalanosMit kínál ez a képzés?

Minden olyan aktuális ismertetet a stresszről, ami szükséges ahhoz, hogy csírájában felismerjük megjelenését, és felvértez azokkal az elhárító, tanulható mechanizmusokkal, amelyek a hatások közömbösítéséhez szükségesek. Így megelőzhetővé válnak azok a gyakori kórképek, amelyek a folyamatos, vagy ismétlődő stressz hatására a szervezet kóros reakciójaként alakulnak ki, és amelyeket pszichoszomatikus betegségként ismerünk. Másrészről az autoimmun betegségek romlása lassulhat le, illetve állhat meg.

A nap folyamán 6 előadást hallanak. Az egyes előadások között lazító szünetek vannak.

 

1. A stresszről

Rövid történeti áttekintés a stresszről, elméleti alapjairól és a szervezetre gyakorolt hatásáról, valamint a szervezet viszont-reakciójáról.

2. Sellyétől a pszicho-neuro-immunológiáig

Megismertet azzal a bonyolult, egymásra ható, egymást szabályozó ideg és immunrendszerrel, aminek a végeredménye mindennapi életünk, annak örömei, viszontagságai és egészségünk. Felfedi a gondolkodás, mint stresszforrás alapjait, hatásait.

3. A szorongás és stressz összefüggése és szerepe sm-ben

Bemutatja a szorongást, mint mindennapi életünk szoros, elválaszthatatlan kísérőjét, annak szervezetünkre gyakorolt hatását és az autoimmun betegségben játszott szerepét. Esetek hosszmetszeti elemzésével bizonyítja annak káros hatását.

4. A stressz leküzdésének stratégiája

Mindennapi szorongásaink, stresszünk legapróbb részleteinek megismerése az alapja a leküzdhetőségnek. Munkamódszereket ismerhet meg arra, hogyan küzdheti le azokat. Stratégiai tervet kell felépíteni a különböző típusú és mértékű stresszek uralására.

5. A stressz leküzdésének módszerei

Különböző stressz-leküzdő módszerekkel ismerkedhet meg, elsajátíthatja, gyakorolhatja azokat.

6. Stressz nélkül a jövőben

Vízió arról, hogyan alakulhat a jövője stressz nélkül. Útravaló a mindennapi küzdelemhez.
Minden olyan aktuális ismertetet a stresszről, ami szükséges ahhoz, hogy csírájában felismerjük megjelenését, és felvértez azokkal az elhárító, tanulható mechanizmusokkal, amelyek a hatások közömbösítéséhez szükségesek. Így megelőzhetővé válnak azok a gyakori kórképek, amelyek a folyamatos, vagy ismétlődő stressz hatására a szervezet kóros reakciójaként alakulnak ki, és amelyeket pszichoszomatikus betegségként ismerünk. Másrészről az autoimmun betegségek romlása lassulhat le, illetve állhat meg.

Copyright © Neuro 2002 Bt.